W
piątek 11 października 2013 roku grupka uczniów z klas piątych i szóstych pierwszy
raz spotkała się z kotem - dobrym duszkiem programu Scratch. Dzieci
szybko oswoiły kota, przybrały go w nowe barwy, nauczyły go
przemieszczać się po ekranie, rysować zadane figury. Pełni entuzjazmu
przez 2 godziny uczyły się programowania - świetnie się bawiąc. Opuścili
szkołę, mając w głowie kolejne pomysły na programy.
Na początku marca 2014 kolejna grupa uczniów - tym razem z klas trzecich i czwartych postanowiła rozpocząć swoją przygodę z programowaniem. Z wielkim entuzjazmem dzieci zaczęły oswajać kota, uczyły go chodzić, upiększały jego otoczenie...
Oficjalna strona projektu: mistrzowiekodowania.pl
Najlepszą reklamą jest wypowiedź twórcy programu Scratch - Mitch'a Resnick'a - kliknij tutaj
Przypomnienie dla młodych projektantów:
Aby pobrać program, który Was dzisiaj zachwycił, należy wejść na stronę www.scratch.mit.edu
i kliknąć w Pomoc. W nowym oknie po prawej stronie pojawi się link
"Scratch 2 Offline Editor (Beta)". Klikając w niego, po chwili pojawi
się okienko z napisem "Install now" i po kliknięciu w napis rozpocznie
się pobieranie. Zostaniecie prawdopodobnie zapytani o pozwolenie na
zainstalowanie Adobe AIR. Należy się na to zgodzić, aby program mógł
działać.
Po
zainstalowaniu... życzę wielu ciekawych pomysłów. Nie zapomnijcie o tym,
że czasem trzeba się wyspać, coś zjeść, no i spędzić trochę czasu z
rodzinką...
Oczywiście
możecie pokazać Scratcha rodzicom, ale to może być niebezpieczne. Jak
już zauważyliście, łatwo się zarazić tym programem i możecie później nie
dopchać się do komputera :)
Pomysł na "zadanie domowe": utwórzcie taki programik, w którym kotem można sterować strzałkami:
strzałka w górę - kot idzie w górę
strzałka w dół - kot idzie w dół
strzałka w prawo - kot idzie w prawo
strzałka w lewo - kot idzie w lewo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz